Koç Üniversitesi, kâr amacı gütmeyen bir vakıf üniversitesidir. Kuruluşundan bugüne yaşamın en temel gereksinimleri olan eğitim, sağlık ve kültür alanlarında yoğun faaliyet gösteren Vehbi Koç Vakfı (VKV) tarafından 1993 yılında İstinye’de bulunan geçici kampüsünde eğitime başlayan Koç Üniversitesi, 2000 yılında Rumelifeneri’ndeki daimi kampüsüne taşınmıştır.
Koç Üniversitesi’nin ana misyonu Türkiye’de uluslararası nitelikte, yaratıcı, bağımsız ve objektif düşünebilen, liderlik vasıflarına sahip en yetkin mezunları yetiştirmek; bilimin sınırlarını ilerletmek ve örnek bir öğretim ve araştırma kurumu olarak Türkiye ve insanlığa hizmet etmektir. Bu misyondan hareketle, Koç Üniversitesi’nde yürütülen araştırmalar ülkemizde ve dünyada bilimsel gelişmeleri etkilemekte, teknolojik, ekonomik ve toplumsal kalkınmaya katkıda bulunmaktadır.
Üstün yetenekli gençleri, değerli öğretim görevlileri ile bir araya getirerek bilime evrensel düzeyde katkıda bulunmayı amaçlayan Koç Üniversitesi, öğrencilerini sorgulamaya, araştırmaya, eleştirmeye yönlendirerek yaratıcılığa özendirmekte ve en üst düzeyde ahlaki değerlerle donatılmış, toplumsal sorumluluk bilincine sahip bireyler yetiştirmektedir.
Koç Üniversitesi öğrencileri soruşturma cesareti olan, eleştirel düşünce ve analiz yapabilen, yapıcı ve yaratıcı düşünerek yeni sonuçları ve uygulamaları tasarlayabilen, hayat boyu öğrenme merak ve hevesi olan ve aynı zamanda da demokratik değerler, düşünce hürriyeti ve Cumhuriyetimizin temel ögelerinin bekçileri olan bireyler olarak yetiştirilmektedirler.
Koç Üniversitesi’nin hedefi; eğitim anlayışı, öğrencileri, öğretim üyeleri ve araştırma programları ile Türkiye’de örnek bir eğitim kurumu olarak dünyada saygıyla tanınmaktır.
Koç Üniversitesi, akademik programlarından mimari tasarımına kadar tüm konularda öğrenci odaklı bir anlayış benimsemektedir. Koç Üniversitesi’nin mezunları mesleklerinde lider olacak, Atatürk’ün ilkeleri doğrultusunda ve aklın ve bilimin rehberliğinde topluma katkıda bulunacaklardır.
Koç Üniversitesi, bir “Araştırma Üniversitesi” olarak kurulmuş ve kuruluşunda iki prensip temel alınmıştır:
• Öğretim üyeleri ve öğrencileri için özgür bir araştırma ve çalışma ortamı sağlanması,
• Öğretim ve araştırma faaliyetlerinin birbiriyle uyum içinde sürdürülmesi.
Bu prensipler doğrultusunda, aşağıdaki üç temel alanda her daim bir “mükemmeliyet merkezi olma” düsturuyla hareket edilmektedir.
Araştırma
Eğitim
Yönetim